RSS

NAJIB & TAIB MAHMUD Mengupah Blogger PENGHINA ISLAM




Caleb Howe

Luahan-lauhan kebencian anti-Islam, termasuk satu ejekan yang kasar terhadap Nabi Muhammad, antara beberapa pandangan yang sangat mengejutkan yang dikeluarkan oleh ahli pasukan blogger Amerika, yang diupah oleh PM Datuk Seri Najib Tun Razak dan Ketua Menteri Tan Sri Abdul Taib Mahmud kononnya untuk meningkatkan imej mereka .

Seorang ahlinya, bernama Caleb Howe, terlibat dalam beberapa Twitter yang jelas bertujuan untuk melakukan kesalahan melampau terhadap masyarakat Islam - walaupun beberapa rakan-rakannya di Red State, New Ledger, Sarawak Report(s), Malaysia Matters dan yang lainnya telah dilantik oleh Najib dan Taib sebagai penganjur profesional.

Dalam satu cetusan yang berlaku pada tahun lepas dia telah terlibat dalam kata-kata kasar dan kebudak-budakan yang berterusan di halaman Twitter seperti di bawah ini:








Tersalah Melantik 'Anjing Serangan' Yang Buruk?

Caleb Howe - penghina Islam dan sebahagian daripada sayap kanan rangkaian blog 'profesional' yang telah dilantik Najib dan Taib ini menggunakan wang pembayar cukai rakyat Malaysia

Majoriti rakyat di Sarawak tidak beragama Islam. Walau bagaimanapun, ia bukanlah bermakna mereka mengimpikan untuk terlibat dalam serangan yang biadap dan menyakitkan hati terhadap perkara-perkara yang dianggap suci bagi penduduk yang beragama Islam. Jadi, ia kelihatan seolah-olah Taib yang juga seorang ISlam benar-benar telah tersalah menilai, kerana menggunakan khidmat seorang yang kotor bahasa dan tingkah lakunya.


Datuk Seri Najib Tun Razak, PM Malaysia, yang juga telah mengupah rangkaian blog yang sama sudah tentu juga melakukan kesalahan sama kerana penilaian yang teruk? Beliau sepatutnya seorang pelindung bagi agama Islam itu sendiri, sebaliknya telah dikaitkan dengan pasukan Amerika yang turut disertai lelaki ini.


Caleb Howe amat rapat dengan Josh Trevino, blogger sayap kanan di sebalik blog Amerika 'Red State' dan blog 'New Ledger' dan juga sebuah syarikat PR yang dipanggil Perkhidmatan Strategik Rogue, juga pernah dilantik oleh pemimpin-pemimpin BN, termasuk Badawi, Najib dan kini Taib Mahmud untuk mewujudkan 'publisiti positif' bagi pihak mereka.


Sarawak Report telah mendedahkan bagaimana rangkaian laman web ini telah dilantik oleh Najib dan juga Taib untuk mempromosikan mereka dengan artikel yang menggalakkan di dalam blog-blog mereka di Amerika Syarikat dan Malaysia untuk memberi gambaran bahawa mereka mempunyai sokongan antarabangsa yang positif.



Josh Trevino sebagai 'kurator' di halaman Twitter Malaysia Matter

Caleb Howe, yang merupakan penyumbang tetap kepada laman utaman Trevino 'Red State', juga halaman Twitter yang disebut Malaysia Matter, yang dengan jelas berkaitan dengan laman web Malaysia Matter, salah satu projek Trevino untuk mempromosikan pemimpin BN.

Laman web Malaysia Matter (yang baru saja dilancarkan semula) telah dimulakan pada tahun 2008 oleh Josh Trevino dan rakan sekerja Jerome Armstrong.


Armstrong, yang juga seorang profesional 'blogger untuk disewa', telah mendedahkan bahawa projek tersebut telah ditugaskan oleh Kerajaan Malaysia - dia telah menyenaraikan pelanggan mereka di laman web syarikatnya WebStrong.



Malaysia Matter yang dikendalikan oleh Josh Trevino dan Jerome Armstrong telah ditugaskan oleh Kerajaan Malaysia Badawi dan kemudian Najib


Lebih signifikan lagi, walaupun kurang dan tiada apa-apa bentuk permohonan maaf yang dapat dilihat di atas kata-kata kasar itu, Josh Trevino tetap meneruskan untuk bersekutu Caleb Howe di kedua-dua projek Red State dan Malaysia Matter.

PM dan Ketua Menter telah memilih untuk mengupah penulis blog yang pakar dalam perbuatan jahat dan mencaci maki terhadap orang-orang yang mereka tidak setujui. Dalam kes di Malaysia, orang-orang ini adalah musuh-musuh politik atau pengkritik pemimpin-pemimpin BN yang telah ditugaskan kepada mereka.



Caleb adalah seorang blogger biasa di Red State

Anwar Ibrahim dan juga Sarawak Report telah diberi komentar lucu dan terlalu banyak 'serangan anjing' di laman web ini, berdasarkan kewartawanan atau penyelidikan yang sifar. Tetapi, sekarang nampaknya tuan BN yang telah membayar mereka untuk kepentingan politik mereka sendiri telah digigit!

Sayap Kanan Yang Ekstrim, Anti-Islam dan Pro-Israel

Cetusan Caleb menghina Islam bukanlah satu insiden yang kecil. Sesungguhnya perlantikan blogger Amerika yang diupah oleh Taib dan Najib ini mengejutkan kerana mereka mempunyai pandangan yang berbeza. Josh Trevino sendiri tanpa rahsia berpandangan fanatik pro-Israel, dan turut meluahkan di dalam tweetnya bahawa kepada rakan-rakan Amerikanya yang merasakan kasihan terhadap rakyat Palestin dan turut menyertai dalam konvoi flotillan bantuan sepatutnya layak ditembak mati.

Anti-Palestin. Bukankah pandangan sebegitu akan membatalkan sebarang kontrak mereka dengan kerajaan BN Malaysia?

Dengan pendirian Najib yang menyokong kapal bantuan flotilla ke Palestin dan memuji rakyat Malaysia yang mengambil bahagian, ia sudah tentu luar biasa apabila beliau terus mengupah seorang lelaki untuk menjalankan serangan terhadap Anwar Ibrahim!

Jelas sekali BN mengupah Trevino dan penulis blog yang berhaluan kanan, kerana mereka sangat jahat dalam serangan mereka terhadap sesiapa saja. Sudah tentu mereka tidak teragak-agak untuk menyerang terhadap Anwar dalam masa kebanyakan penulis dari Amerika Syarikat (AS) dan UK enggan melakukannya. Sebaliknya apa-apa yang dikatakan senjata berbahaya itu telah berbalik kepada mereka akhirnya. Jika dilihat penglibatan Trevino dengan organisasi ACt For Israel dan gambaran mereka terhadap rakyat Malaysia yang menyokong kapal rahmat Palestin.


Menurut sayap kanan blog seperti Red State, umat Islam semuanya pengganas yang berpotensi.






     Kredit : MC


     

    (Ikhsan



  .


2 Responses to "NAJIB & TAIB MAHMUD Mengupah Blogger PENGHINA ISLAM"
BUJANG SUSAH said...

najib mmg hanjing!!!


July 25, 2011 at 5:34 AM
tiffalia said...

DASHYAT...


December 20, 2011 at 11:09 PM

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors