RSS

Ini dia orang meLAYU yang maki Allah swt


Korang jangan terkejut. Ini orang melayu beb. Orang neh dipercayai dilahirkan sebagai islam. Dan diberitakan bahawa emak dia bertudung litup [info rakan fb. Betul ke tak betul aku taktahu]. Lihat gambar di bawah neh ;

[Image: 293344_197451466984413_100001586835711_5...4889_n.jpg]
 

Baca lah komen2 yang menyakitkan ahti di bawah neh pula
[Image: 294914_197562336973326_100001586835711_5...0805_n.jpg]

Alquran jadi mangsa. Mungkin dia marah orang tarbiah dia. Almaklumlah dia dipercayai murtad [masih belum sahih]. Memanglah kena tarbiah balik. Bukan paksa2 suruh percaya islam. Tapi kalau umat islam dah murtad memang wajib melalui sesi tarbiah. Dah bengang, maka Alquran dia koyakrabakkan dan sebar di twitter. Misi melepaskan kemarahan lah tue. Tah hapa2. Allah swt soal ko balik di akhirat sana nanti weh. Di dunia memang lah ko bangga2 kutuk2 Allah swt, Alquran dan Nabi saw.
 

Lihat bawah neh pula

[Image: 228809_197456093650617_100001586835711_5...2831_n.jpg]

 

Ko nak murtad [andaian sahaja] ka apa ka, tak boleh ka jangan menghina agama islam? Itu pasal umat islam marahkan ko neh. Lihat kat bawah lagi

[Image: 294126_197442923651934_100001586835711_5...2776_n.jpg]

Mengaku bangsa melayu pula tue. Dia yang rosak, dia kata kita pula rosak. Ada ramai orang murtad di malaysia. Tapi tak semua mereka menghina islam. Mereka murtad tapi mereka diam2. Yang budak neh, dah lah dipercayai murtad, bising2 pula segala bagai.. lihat bawah lagi ;


[Image: 291936_197556196973940_100001586835711_5...8012_n.jpg]

Ejek2 orang dengan aksi ****h dan upload di internet. Konon nya nak perli orang yang beragama lah tue. Maybe gak dia nak menghina orang yang bertudung, etc. Dan makian terhadap Allah swt dah jadi macam kewajipan dia pula. Tak habis2. Macam marahkan sesuatu. Hairan aku.


Kalau yang neh aku tengok memang ada ciri2 hajjah sitt lah dari segi gaya bahasa dan segala bagai. Perangai pun semacam dan kaki mencarut2 no 1. Sejibik macam hajjah sitt. Tapi dia neh orang singapore. Bukan orang malaysia. Hobi dia memang maki Allah swt. Dan dengan citer persatuan orang islam singapore sedang memerhatikan dia.



Nota : Nama dia macam nama orang islam. Sebab itu aku gunakan perkataan murtad. Andai salah sila betulkan. Dan lagi satu gambar2 dia tue original. Bukan di edit. Gambar2 tue dipetik dari fb + twitter dia dan digabungkan dengan komen2 dia yang menghina islam.....
Angry




Renung-renungkan....... 



    (Ikhsan)





34 Responses to "Ini dia orang meLAYU yang maki Allah swt"
matahari sun said...

orang hilang pedoman hidup....tp tulah ayat die sama ngn si hajah


August 15, 2011 at 8:10 PM
EjAt_mU89 said...

kalo dlu org yg murtad dperangi...
mungkin ni la sbpnye...
mtk kbenarn urk share mklumt ni


August 18, 2011 at 9:01 PM
wanacesh said...

biarlah dia tu sengaja je nak bagi umat islam sakit hati,,baik kita buat dono jer,,pdn muka dia org tak layan,,allah bagi dia hidup lama tu,,kasi tambah dosa banyak2,,


August 19, 2011 at 8:11 AM
TheHandbagShoppe said...

makhluk biadap ni gay tak salah aku... Allah...pedih btul ati ak..


October 29, 2011 at 12:40 PM
AbgLong said...

biadap sungguh binatang ini,semoga dilaknati..grrrrr


November 8, 2011 at 3:13 PM
AbgLong said...

betul2 biadap ni...dia mesti kena juga 1 hari nanti...


November 8, 2011 at 3:14 PM
nuzz said...

fuck off budak cilake ni.. aku jumpa memang hancur mulut ko aku gilis...musibat..


December 2, 2011 at 11:32 PM
SilVerWings2011 said...

Aku mengucap betul budak ni..!! Astaghfirullahalaziim...!! Maki Allah satu hal..Nabi Muhammad pun maki jugak...memang dah jatuh murtad budak melayu singapore ni..


February 4, 2012 at 8:57 AM
Harith Z. said...

xyah marah2. ape kate daripada mengumpat online, kite doakan die. doa tuk sume org skali la. mintak dijauhkan terlintas kat fikiran ke ape ke.


February 7, 2012 at 8:54 PM
NoFaZa said...

singaporean... no wonder... a lot of them.. i stay there once.. diorang mmg kurang ajar... snang jer nak cari ko..


February 7, 2012 at 9:03 PM
~ Secantik hati ~ said...

Astaghfirullah...kesian..


February 7, 2012 at 10:45 PM
JalanLurus said...

kesian mamat Singapore faget ni. malah rugi besar jika jadi seperti mamat singapore nih. di tarik tidak mahunya.. dilepaskan, suka...


February 11, 2012 at 3:32 PM
wak jhali said...

kalau dah macam ni tak yah doa kebaikan utk dia dah...dah sebati dah jiwa kafir dia..dia nak kan kebebasan beragama dan minda dia..lantaklah dia..cuma minta dia susuri kisah mustapha kamal ataturk aje untuk dijadikan pedoman...jangan nanti dah nak sampai ajal kau..kau akan menghadapi situasi yg lebih teruk lagi...buatlah sesuka hati kau dimasa kau masih sihat nih.....sebagaimana yg kau taipkan dalam ruangan FB kau..maka aku mendoakan kau akan menghadapi saat-saat itu andaikata kau terus dengan kebiadapan kau....


February 14, 2012 at 2:29 AM
Kurt Harry said...

Macam x betul je mamat ni?? Pict dia pun muka macam org sewel.. Biar ALLAH je yg mengadili dia.. Tp kita sebagai umat ISLAM kalau terjumpa baik bunuh je mamat ni.. Hidup dia menambah kan dosa kita je maki2 dia.. Kalau ko dtg SARAWAK kena penggal la mamat sekor ni..


March 7, 2012 at 11:53 PM
Kurt Harry said...

Macam x betul je mamat ni?? Pict2 dia pun dah menunjukkan mamat ni sewel.. Baik bunuh je mamat macam ni buat sapa2 yg terjumpa.. Kalo ko dtg SARAWAK memang kena penggal mamat ni..


March 7, 2012 at 11:56 PM
Fiz said...

ada teratak dihujung kampung
dalam cermin kopak ada kotak
tersembunyi dalamnya ada tempurung
sembunyi bawahnya katak melalak...

kita doakan dia....:)


March 15, 2012 at 10:56 AM
norman said...

Looney and pathetic Singaporean!


March 16, 2012 at 2:14 AM
Saiful said...

Kesian... inilah hidup tanpa arah.. tiada matlamat hidup.. semoga Allah berikan hidayah kepada mamat ini suatu hari nanti.. saudara-saudaraku.. mari kita doakan.. semoga diberi hidayah kepada mamat sorang nie..

Ya Allah.. ampuni kami yang banyak melakukan maksiat kepadaMU sehingga ramai antara hambaMU jauh dari kasihsayangMU, keampunan dan hidayahmU... ya Allah.. ampunilah kami...ampunilah kami..ampunilah kami... berilah hidayahmu kepada hambamu yang bernama Asy'ari.. janganlah kau biarkan dia berterusan sesat ke jalan yang KAU Murkai... jalan para syaitan.., jalan Yahudi, nasrani dan majusi.. Ya Allah.. Ya Allah.. ampuni dia dan berilah hidayahMu..dan ampunilah kami...ya Allah, perkenankan doa kami..


April 5, 2012 at 6:05 PM
shahril said...

murtad = darahnya halal.


May 1, 2012 at 5:56 PM
waly sakirun said...

patutla Allah suruh bunuh ja org2 murtad ni,rupanya utk selamatkan manusia2 dari setan jahannam mcm budak ni..dapt mmg mati aku kerjakan..lahanat xde keje lain ke..singaporean is extremely suck...i know cuz my ex fiancee is from there..


June 20, 2012 at 10:13 AM
Kharul Adawiah said...

Sakit kot dia ni...


July 16, 2012 at 10:24 PM
habib said...

kalau tak bertobat gak budak ni...silap hari bulan nanti mati macam wartawan denmark yang hina Nabi saw.....jiwanya tak tenteram....mungkin dah ditakdirkan dia jadi mcm tu....semoga Allah melaknatinya....tiada hidayah untuk org macam ni....Doa ku untuk kamu agar Allah mempercepatkan azab keatas engkau wahai asy'ri j asni


July 18, 2012 at 7:43 AM
Tunku Abdul Muiz Tunku Salehan said...

sebenarnya dia nak panaskan hati umat Islam je. Padahal bukan ada jejas apa pun pada Allah SWT dan umat Islam, cuma dia nak cuba bawa kita masuk kedunia dia aje melalui konfrontasi. Untuk umat2 Islam biarkan aje dia dan sekutu-sekutunya menyalak dan percayalah akhirnya mereka akan merasa penat, malu dan gelisah seperti seekor haiwan yang menyalak kepada tuannya untuk meminta makanan tetapi tidak diberi. Allah SWT maha mengetahui akan isi hati makhluk itu dan akan menambahkan lagi penyakit hatinya supaya hatinya menjadi hitam dan buta maka pada masa itulah makhluk itu akan direntap oleh Allah SWT dan segala apa yang dia ada akan lenyap dan segala kebaikan yang dia pernah lakukan akan dipindahkan kepada insan yang dianiaya olehnya.


July 30, 2012 at 6:34 PM
dailydose said...

babi pnya binatang..dasar org singapore...dh lah murtad..ikowt hukum islam kita patut bunuh bdk nie...


August 4, 2012 at 12:31 AM
JomKawtim said...

Macam budak terencat akal je aku tgk...mungkin itu balasan Allah pada binatang ni...untuk manusia macam ni dia hanya ada dua pilihan diberi hidayah atau diberi azab...


August 11, 2012 at 9:30 PM
JomKawtim said...

Macam budak terencat akal je aku tgk...mungkin itu balasan Allah pada binatang ni...untuk manusia macam ni dia hanya ada dua pilihan diberi hidayah atau diberi azab...


August 11, 2012 at 9:35 PM
rosli said...

The kid is experiencing a stste of cognitive dissonance. Jelas dia mengalami kecelaruan minda ... a senario characterised by his inability to achieve a state of feeling good and comfortable spiritually due to s discrepancy between beliefs and perceptions. Dia berada dalam keadaan pemikiran yang amat bercelaru. Dia memerlukan bantuan .. di bukan memerlukan pengkritik atau penceramah agama atau panel forum perdana...tapi dia memerlukan guru yang murshid yang mampu menghalakan fikiran dan emosinya ke arah individu mukmin .. bukan muslim. As Wise Man Says "All Mukmin are Muslims but Not All Muslims are Mukmin". Tak de Guru Murshid di Singapore tuu?


August 15, 2012 at 10:39 AM
Zaidi Yunus said...

Ya Allah...turun kan lah azab dan bala kepada orang yang menghina Mu...perasaan geram dan marah dalam hati ini tak dapat di bendung kecuali dengan azab yang engkau turun kepada orang yang menghina dan mempermain kan agama mu Ya Allah...amin


September 4, 2012 at 1:47 PM
Mohd Edrin said...

melayu islam singapore gua xheran. majoriti dorg mmg dah lama lost terikut dasar kerajaan singapore.


September 20, 2012 at 6:13 PM
june junisme said...

Astaghfirullahala'zim...semoga Allah membuka pintu taubat untuk lahanat nih...tapi, kalo mati kufur...mmg layak ko masuk neraka jahanam! Celaka la ko sebab menghina Allah, Pencipta aku dan Nabi S.A.W yang aku sayang! Sebenarnya satu hela nafas yang Allah pinjamkan pun ko x layak terima sbb ko x tau bersyukur...Masih ramai lagi org kafir kt luar sane yg lbh baik drpd ko....


October 1, 2012 at 6:59 AM
Syafiq Hafiz said...

aku jumpa dia..Ya Allah tenangkan hatiku.


November 6, 2012 at 1:52 AM
Mohammad Adha said...

patot la... muke pun mcm babi


December 28, 2012 at 9:21 AM
Dzul Zack said...

dude dude, tkmo asek nak kutuk Melayu singapore.. kitorang ni Islam jgk.. cuma sebilangan je yg kadang rosak.. mcm kat negeri korang jugak.. aku boleh tunjuk macam2 bukti.. jadi jangan bezakan kami Melayu di sini laen dari melayu di sana.. tinggal bersama kami.. hidup bersama kami.. baru lah kau faham.. Aku orang Singapore berkeluarga di Malaysia.. tak pernah aku pandang rendah antara satu sama lain.. Manusia manusia...


December 28, 2012 at 10:17 AM
Jack Flizzow said...

Nama orang tu adalah Muhammad Asy'ari Johann Bin Mohamed Asni Hasibuan a.k.a Asy'ari Johann Gay. Dialah pengikut tegar si Adlin Abd Jalil a.k.a Makcik Sitt Al-Wuzara. Mereka dua ni memang dah murtad. Si Asy'ari tu jadi gila macam ni sebab waktu dia kecik, dia belajar di sebuah tadika yang penuh dengan orang yahudi di Belanda.


February 2, 2013 at 4:39 AM

Post a Comment

Share It

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Posting Terkini

Jumlah Pengunjung

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors