RSS

Liwat Fasa 2!! Sankara: Tiada Kesan Tompokan!!


           Tiada kesan tompokan air mani, kata peguambela Anwar



Peguam-peguam pembela dalam perbicaraan Sodomy II Datuk Seri Anwar Ibrahim mendakwa hari ini yang tidak ada bukti air mani pada badan Mohd Saiful Bukhari Azlan sebagai tiada ujian-ujian sesuai diapa-apakan menentukan perkara itu.

Sankara Nair, yang ialah satu daripada para peguam Anwar, berkata walaupun keputusan makmal dari Hospital Kuala Lumpur (HKL) dikatakan bahawa terdapat bukti air mani atas pemeriksaan Saiful, tiada ujian-ujian standard diapa-apakan mengesahkan ia.

Peguam memberitahu mahkamah itu hari ini yang laporan ahli kimia tidak mengambil kira ujian-ujian standard yang mana mesti dikendalikan terlebih dahulu untuk menentukan mana-mana kehadiran air mani.

“Terdapat ujian-ujian standard, mengamalkan pada satu peringkat antarabangsa, seperti antigen PSA dan RSID yang boleh memberi satu gambar tepat bukti air mani,” katanya.

Pada pendirian ialah pakar patologi forensik HKL Dr Siew Sheue Feng.

Memetik butiran laporan ahli kimia, Sankara berkata laporan itu juga telah menyatakan yang Saiful sendiri kesan-kesan air mani telah ditemui pada pakaian dalam dan seluarnya.

“Mengapa ini tidak dinyatakan oleh anda?” meminta Sankara , di mana Dr Siew mengakui dia tidak perhatikan ia jatuh.

“Air mani tidak disahkan sebagai tiada ujian-ujian diapa-apakan sebenarnya membuktikan sama ada terdapat mana-mana air mani langsung. Keseluruhan ahli kimia itu laporan, jika ia kata terdapat kesan-kesan semen dijumpai pada Saiful, mesti menunjukkan ujian-ujian untuk ia,” Sankara memberitahu wartawan-wartawan kemudian.

Dr Siew sekali lagi sasaran para peguam Anwar sebagai pasukan pembela bersusah payah untuk melempar keraguan pada kredibilitinya sebagai seorang saksi.

Sankara mendakwa yang terdapat satu kemungkinan yang mungkin terdapat mengusik bukti sebagai kini tidak ada jalan memberitahu jika bekas tersebut dengan contoh-contoh diambil dari Saiful telah dibuka.

Dr Siew mendesak yang dia dan hospital beroperasi dalam satu “adil dan saksama” cara.

Pakar patologi forensik tidak bersetuju dengan Sankara pada banyak akaun akaun hari ini , dan diselenggara yang tidak ada kemungkinan bekas tersebut dengan contoh-contoh Saiful boleh jadi diusik.

“Pada ketika ini, kami hanya perlu mewujudkan keraguan dalam kredibiliti saksi dan bukti,” Sankara memberitahu wartawan-wartawan.

Dr Siew ialah dijadualkan untuk disoal siasat sekali lagi oleh para peguam Anwar pada 2 petang.

Anwar, pemimpin de facto PKR berumur 62 tahun, menghadapi tuduhan liwat untuk masa kedua dalam hidupnya.

Bekas timbalan perdana menteri didakwa meliwat bekas pembantu Mohd Saiful pada Unit 11-5-1 daripada Desa Damansara Condominium dalam Jalan Setiakasih, Bukit Damansara di sini antara 3.01pm dan 4.30pm pada 26 Jun, 2008.

Anwar telah menafikan tuduhan, menggambarkan ia sebagai “jahat, penipuan-penipuan remeh oleh mereka yang berkuasa” apabila tuduhan membacakan kepadanya.

Dia dituduh di bawah seksyen 377B Kanun Jenayah dan boleh jadi dijatuhkan hukuman satu maksimum penjara dan sebat 20 tahun atas keyakinan.




0 Responses to "Liwat Fasa 2!! Sankara: Tiada Kesan Tompokan!!"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors