RSS

Hakim kes jatuh ‘hukuman’ sebelum bela diri



KUALA LUMPUR, 16 Mei — Datuk Seri Anwar Ibrahim menuduh hakim kesnya Datuk Mohd Zabidin Mohd Diah telah menjatuhkan ‘prahukuman’ meskipun beliau belum lagi melangkah ke proses bela diri.
Ketua Pembangkang berusia 63 tahun ini berkata, meskipun beliau sudah menjangkakan keputusan hari ini, tetapi terkejut dengan alasan-alasan hakim Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang menerima hujah pihak pendakwa bulat-bulat meskipun telah dibantah oleh pembela terhadap kredibiliti pengadu Mohd Saiful Bukhari Azlan, yang juga saksi utama.

“Ia bukan sesuatu yang mengejutkan. Tetapi apa yang mengejutkan ialah beliau (Mohd Zabidin) telah membuat pengadilan terlebih dahulu dalam kes ini dan menjangkaui kes prima facie,” kata Ahli Parlimen Permatang Pauh ini.

“Ini membuat kedudukan pembela lebih bahaya,” kata Anwar kepada pemberita selepas mahkamah memerintah beliau agar membela diri dalam kes liwat keduanya ini dalam 13 tahun.

Anwar mempertahankan bahawa beliau tidak bersalah sambil berhujah bahawa kesnya tidak mengambil kira keterangan beberapa saksi penting, antaranya doktor hospital Pusrawi Dr Osman Hamid dan pemilik unit kondominium Desa Damansara.

“Saya telah menegaskan saya tidak bersalah, mengikut undang-undang kes ini tiada asas,” kata Ketua Umum PKR ini.

The Malaysian Insider difahamkan pasukan pembela akan memanggil 30 saksi.

Kes peringkat pembelaan akan bermula 6 Jun ini. Antara saksi yang akan dipanggil ialah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak, isterinya Datin Seri Rosmah Mansor, bekas Ketua Polis Negara Tan Sri Musa Hassan dan Datuk Mumtaz Jaafar.

“Kami akan mempertahankan kedudukan kami. Kami akan memanggil kesemua saksi termasuk Najib, Rosmah, Musa Hassan dan Mumtaz.

“Adalah jelas dalam keterangan sebelum ini, Najib, Rosmah, bekas Ketua Polis Negara terlibat dalam kes ini,” kata Anwar.

Salah seorang peguam pasukan pembela  Sankara Nair berkata, mereka juga akan membawa saksi pakar untuk memberi keterangan.

“Kami kecewa dengan keputusan dipanggil membela diri,” kata beliau sambil menambah, tertuduh seharusnya telah dibebaskan.

Beliau juga mengesahkan Anwar akan menjadi saksi pertama pembela untuk memberi keterangan.

“Beliau perlu (jadi saksi utama),” katanya.

Anwar, 63, dituduh meliwat Saiful, 25, di Kondominium Desa Damansara, Bukit Damansara di sini antara pukul 3.01 petang dan 4.30 petang pada 26 Jun 2008.

Perbicaraan bermula awal tahun lepas dan pendakwa menamatkan kes mereka bulan lepas.

TMI


ANTARA FAKTA-FAKTA YANG MERAGUKAN

Najib Perosak Konspirasi Liwat


Dari pendedahan demi pendedahan yang dibuat, kita dapat lihat kebodohan demi kebodohan yang sangat ketara tentang isu liwat Saiful vs Datuk seri Anwar ini. Anda boleh lihat sendiri betapa bangangnya saiful.

  1. Berdasarkan pengakuan najib sendiri, Saiful menemui Najib pada 25 Jun 2008, tapi dia diliwat kali terakhir pada 26 Jun 2008. Jelas sekali bangang, dah mengadu diliwat tapi kena liwat lagi keesokkan harinya.
  2. Sebelum ini bapa saudara saiful pernah menceritakan kepada media betapa saiful tertekan sehingga hampir sahaja membunuh diri. Tapi walaupun sudah begitu tertekan, masih lagi datang untuk diliwat oleh Anwar. Bukankah sangat lucu?
  3. Menurut Najib, saiful datang ke rumahnya dan najib rasa tangan saiful seram sejuk. Saiful dikatakan dalam ketakutan ketika berjumpa Najib, tetapi anda sudah sedia maklum Saiful bertemu Najib pada 25 Jun 2008 dan diliwat kali terakhir pada 26 Jun 2008 lagi sekali lagi kenyataan bangang oleh saiful.
  4. Saiful berbohong di sidang media dengan mengatakan bahawa dia diliwat dengan paksa, tetapi kenyataan dia sendiri di mahkamah menjelaskan bahawa dia sendiri yang membuka seluar lalu bertuala. Langsung tiada sebarang unsur paksaan. Memang pembohong!
  5. Saiful pilih untuk mengadakan bukti yang bukan-bukan untuk menuduh Anwar, sedangkan dia boleh sahaja menyediakan perangkap dengan merakam adengan kejinya bersama Anwar melalui handphone sekiranya tuduhan itu benar. Bukankah dia sudah bertemu najib sebelum diliwat?
  6. Saiful berpura-pura mengaku idolanya adalah Anwar Ibrahim sedangkan kawan-kawannya di UNITEN sedia maklum dia anti- Anwar semasa di Universiti. Jelas sekali dia sengaja mereka reka cerita supaya konspirasi ini kelihatan tiada kaitan dengan Barisan Nasional.
Baiklah kenyataan-kenyataan ini semuanya menampakkan betapa bangangnya insan bernama Saiful Bukhari bin Azlan ini. Tetapi adakah benar Saiful sebodoh itu?

Kalau difikirkan Saiful ini teramatlah licik, sebagai contoh di masa lalu dia yang hanya memegang jawatan Timbalan Yang dipertua Majlis Perwakilan Pelajar Uniten boleh dipilih mewakili pelajar Malaysia ke Philipina, menunjukkan dia memang licik. Begitu juga bagaimana dia berjaya menyelinap masuk ke dalam Parti Keadilan Rakyat sedangkan rakan-rakannya di UNITEN tahu dia adalah anti-Anwar juga sesuatu yang licik.

Segala konspirasi ini nampaknya sudah rosak teruk apabila kita lihat kebodohan demi kebodohan Saiful. Kini semakin ramai orang tidak percaya dengan tuduhan ini. Semuanya kerana satu pengakuan.

Pengakuan siapa?

Pengakuan Najib bertemu saiful di rumahnya!

Apabila Najib mengaku beliau ada bertemu dengan Saiful serta merta semua rancangan menjadi rosak teruk. Pengakuan Najib ini dibuat di sidang Akhbar secara rasmi dan dapat dilihat oleh semua pengguna internet. Pengakuan inilah yang memerangkap Saiful. Pengakuan inilah juga yang menjadikan Saiful kelihatan terlalu bangang.

Kerana sekiranya tiada pengakuan Najib ini semua keraguan-keraguan berkenaan isu liwat di dalam entry Blog Milo Suam tidak akan wujud kerana lima daripada keraguan di atas berkaitan dengan pengakuan Najib. Apapun tahniah kepada Najib kerana mengaku, anda sendiri merosakkan konspirasi ini kah kah kah...

Satu lagi lawak bangang si Najib ialah dia bersungguh-sungguh menegaskan bahawa dia tidak menasihati Saiful untuk melaporkan kepada Polis supaya kelihatan kononnya dia langsung tiada kaitan dengan isu ini. Korang sendiri boleh fikirlah kalau orang kena rogol ke kene liwat, kena ragut, kita sebagai orang yang normal mestilah akan suruh mangsa pergi report Polis tapi Najib ni berlainan fikiran dia keh keh keh... kantoi lagi....

source~



Bapa Saiful kaki judi, pernah cuba melacurkan isteri!


Azlan Mohd Lazim
(gambar kanan), bapa Saiful berasal dari Janda Baik, Pahang pernah bertugas sebagai General Manager di hotel Merlin Inn di Johor Baharu. Kemudian berhenti kerja kerana dia adalah seorang yang kuat berjudi.

Ibu Saiful, Halina Alif terpaksa melakukan berbagai kerja untuk membantu keluarga, termasuk menjadi pelakon tambahan dalam bebarapa buah filem Melayu dan drama.

Halina memohon cerai daripada Azlan, apabila Azlan cuba memaksa beliau menjual tubuh dan menjadi pelacur. Perceraian berlaku ketika Saiful berumur empat tahun. Azlan kemudiannya menghilangkan diri.

Selepas bercerai, Halina melakukan berbagai kerja dan akhirnya melalui hubungan kerja dengan Pengerusi MCA Terengganu, Datuk Lau, ekonomi Halina kembali stabil dan beliau membeli polisi insuran AIA untuk anak-anak beliau, Saiful dan adiknya Tati. Halina kemudiannya berkahwin dengan seorang duda bernama Haris.

Halina meninggal beberapa tahun lalu di Hospital Pantai, Kuala Lumpur akibat barah payudara. Ketika itu Saiful menuntut di Uniten.

Kos rawatan perubatan Halina dibiayai melalui polisi insurannya, begitu juga rumah mereka di yang beralamat di No 78, Jalan 7/6, Bandar Utama, Damansara, PJ. Hasil insuran ibunya juga, Saiful dan Tati mendapat RM2000 setiap orang setiap bulan. Saiful dan Tati bakal mendapat RM 1 juta setiap orang hasil insuran tersebut.

Tati, pada umur 19 tahun berkahwin dengan anak Tan Sri Sulaiman Sujak, bekas Panglima Tentera Udara. Mereka ada chalet di Terengganu, tetapi akhirnya bercerai.

Pada 17 Mei 2008, Saiful bertunang dengan Janna Shariza, anak kepada Mumtaz Jaafar, bekas pelari pecut tahun 70'an. Ketika itu, Saiful beliau bertugas di pejabat Anwar. Mumtaz adalah setiausaha peribadi kepada Rosmah. Apabila mengetahui Saiful bekerja dengan Anwar, maka konspirasi pun dirancang melibatkan puluhan juta ringgit. Dan ketika ini, Azlan yang sudah lama menghilangkan diri muncul kembali.

Ingat, di awal rencana dinyatakan Azlan sanggup melakukan apa saja untuk mendapat wang, walau pun cuba memaksa isteri jadi pelacur. Menggunakan anak untuk memfitnah Anwar adalah peluang pendapatan lumayan bagi Azlan. Ketika inilah berlaku pertemuan di Putrajaya dalam bilik bacaan melibatkan Najib, Rosmah, Mumtaz, Saiful dan seorang lagi yang tidak dikenali.

Antara tugas upahan Saiful yang diberi oleh Najib ialah:
 Mendapat maklumat dan fail mengenai MP Umno/BN yang ingin menyertai PR. (Dan dia berjaya menyeludup sekurang-kurangnya 5 fail kepada Najib).
 Mengaku diliwat untuk menghalang Anwar dari bertanding dalam PRk Permatang Pauh
 Mengaku diliwat bagi menghalang Anwar menjadi PM
 Mengaku diliwat memastikan Anwar terpenjara.

Tidak lama selepas itu, iaitu pada 28 Jun, Saiful pun membuat laporan polis kononnya beliau diliwat. Dan pada ketika ini Azlan muncul di khalayak ramai, iaitu dalam masjid Wilayah dan berlagak sebagai 'Bapa Mithali'.

(Anehnya, pertunangan Saiful dengan Janna masih kekal walau pun Saiful mengaku diliwat).

Berapakah wang yang diperolehi oleh Saiful dan Azlan untuk melakukan kerja kotor ini? Allah Maha Kaya. Dengan petunjuknya, akan didedahkan kemudian.

     Source


.


0 Responses to "Hakim kes jatuh ‘hukuman’ sebelum bela diri"

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors