RSS

Allah telah Menghinakan Jenazah Diktator Libya Muammar Gaddafi



Allah SWT telah menghinakan jenazah Diktator Libya Muammar Gaddafi kerana belum disemadikan dan diletakkan di ruang freezer sebuah pasaraya di pesisir kota Misrata.

Jenazah Gaddafi ditelanjangi hingga ke pinggang dan dipakaikan seluar panjang, diletakkan di atas alas berlumuran darah di lantai ruang freezer agar tetap tahan lama. Sebuah lubang peluru terlihat di sisi kiri kepalanya dan di tengah dada, dan garis-garis darah kering di lengan dan kepala.


Di luar pusat pasaraya, ratusan warga awam dari Misrata berdesakan untuk masuk ke dalam agar dapat melihat jenazah tersebut. Mereka berteriak “Allahu Akbar” dan “Kami ingin melihat anjing”.

Ketentuan darurat tersebut mencerminkan kebingungan atas kematian Gaddafi. Penguburan-Nya telah direncanakan pada Jumaat, dimana sesuai dengan tradisi Islam yang menyerukan dilakukan pengebumian dengan segera, tapi pemerintah sementara menunda pengebumian dan mengatakan tempat pengebumian masih harus ditentukan.



Teks Seruan Peringatan Kepada Pemimpin-Pemimpin Diktator 

بسم الله الرحمن الرحيم

فَأَذَاقَهُمُ اللَّهُ الْخِزْيَ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَعَذَابُ الْآخِرَةِ أَكْبَرُ ۚ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ

Maka Allah merasakan kepada mereka kehinaan pada kehidupan dunia. Dan sesungguhnya azab pada hari akhirat lebih besar kalau mereka mengetahui.
(Surah az-Zumar [39]: 26)

Begitulah Allah telah menghinakan diktator Libya dan membunuhnya secara buruk. Hal itu setelah diktator itu membinasakan tumbuhan, haiwan dan manusia selama empat puluh tahun. Diktator Libya itu dahulu seumpama Fir’aun masa kini. Akhir dunianya adalah lorong gelap gelita atau pelarian diri yang hina. Dengan itu ia merasakan akibat buruk dari perbuatannya setelah ia meninggalkan istana dan harta timbunannya


كَمْ تَرَكُوا مِن جَنَّاتٍ وَعُيُونٍ ﴿٢٥﴾ وَزُرُوعٍ وَمَقَامٍ كَرِيمٍ ﴿٢٦﴾ وَنَعْمَةٍ كَانُوا فِيهَا فَاكِهِينَ ﴿٢٧﴾ كَذَٰلِكَ ۖ وَأَوْرَثْنَاهَا قَوْمًا آخَرِينَ ﴿٢٨﴾ فَمَا بَكَتْ عَلَيْهِمُ السَّمَاءُ وَالْأَرْضُ وَمَا كَانُوا مُنظَرِينَ ﴿٢٩﴾

Alangkah banyaknya taman dan mata air yang mereka tinggalkan dan kebun-kebun serta tempat-tempat yang indah-indah dan kesenangan-kesenangan yang mereka menikmatinya, demikianlah. Dan Kami wariskan semua itu kepada kaum yang lain. Maka langit dan bumi tidak menangisi mereka dan merekapun tidak diberi tangguh
. (Surah ad-Dukhan [44]: 25-29)

Apakah para diktator yang tersisa akan mengambil pelajaran dari teman-teman mereka yang sudah binasa? Ataukah mereka itu memiliki hati tetapi tidak mereka gunakan untuk memahami, memiliki mata tetapi tidak mereka gunakan untuk melihat dan memiliki telinga tetapi tidak mereka gunakan untuk mendengar? Apakah diktator Syam dan temannya diktator Yaman akan mengambil pelajaran? Apakah mereka akan mengambil pelajaran dari orang-orang yang telah binasa lebih dahulu sebelum mereka padahal orang-orang itu lebih kuat dari mereka dan lebih banyak mengumpulkan harta? Ataukah mereka seperti haiwan ternak bahkan lebih sesat lagi!


Wahai warga di Libya, wahai kaum Muslim : sungguh para syuhada’ yang darah mereka telah ditumpahkan di penjara dan di bawah penyeksaan oleh diktator itu selama masa pemerintahannya, menyampaikan ucapan selamat. Sungguh para syuhada Hizbut Tahrir yang dibunuh oleh Gaddafi secara kejam kerana mereka mengatakan kalimat haq di hadapan penguasa keji dan jahat, menyampaikan ucapan selamat. 


Sungguh seluruh syuhada’ kaum Muslim yang dibunuh oleh diktator itu di humban di penjara-penjara dan di bawah penyeksaan, menyampaikan ucapan selamat. Sungguh para syuhada yang darah mereka ditumpahkan oleh diktator itu di medan perang dengan penuh dosa dan permusuhan, menyampaikan ucapan selamat. Sungguh warga kami di Libya dan kaum Muslim di belahan timur dan barat bumi ini menyampaikan ucapan selamat. Dan sungguh setiap orang yang melakukan revolusi menentang kezaliman para diktator di setiap tempat menyampaikan ucapan selamat.

Wahai warga di Libya, wahai Kaum Muslim: terbunuhnya diktator itu dengan Anda jadikan perjanjian Anda yang baru adalah perjanjian yang benar dengan Allah dan Rasul-Nya; Anda mensyukurinya kepada Allah SWT dengan menerapkan syariah-Nya dan memusnahkan musuh Allah hingga ke akar-akarnya sehingga kaum kafir imperialis tidak memiliki jalan untuk menguasai Anda. Dengan itu Anda menunaikan hak darah-darah suci yang tertumpah dan hak pengorbanan-pengorbanan yang dicurahkan. 


Jika Anda tidak melakukannya nescaya darah-darah Anda akan mengadukan Anda kepada Pencipta langit dan bumi dan Anda akan menjadi seperti seorang perempuan yang mengurai kembali benangnya setelah dipintal dengan kuat! Kami memperingatkan negeri para mujahid dan negeri para penghafal al-Quran, jangan sampai hal itu terjadi.

Wahai warga di Libya, wahai kaum Muslim : Hizbut Tahrir memberi nasihat kepada Anda. Bergabunglah ke pihak Allah dan rasul-Nya dan dirikan Negara-Nya, Daulah al-Khilafah ar-Rasyidah, nescaya Anda mulia, bahagia dan meraih keuntungan di dunia dan akhirat dan itu adalah keuntungan yang agung. Jangan sampai Anda terpedaya oleh slogan-slogan kaum kafir imperialis dan slogan-slogan sekutu-sekutu mereka, untuk berhukum kepada manusia dan bukannya berhukum kepada Tuhan manusia, iaitu melalui seruan demokrasi dan negara sivil sekular, sehingga Anda akan termasuk orang-orang yang merugi. 


Jangan sampai Anda terpedaya oleh janji-janji mereka yang gemerlap berupa bantuan-bantuan yang menyembunyikan racun di balik salutan gula, lahirnya menampakkan kasih sayang padahal batinnya terseksa. Anda tidak memerlukan bantuan-bantuan mereka. Negeri Anda adalah negeri yang kaya raya. Allah SWT telah menganugerahi negeri Anda dengan keberkahan bumi dari atas dan bawahnya. Maka jadilah Anda bersama Allah dan bertakwalah kepada-Nya nescaya Allah membukakan barakah dari langit dan bumi untuk Anda.

Hizbut Tahrir berasal dari Anda dan bersama Anda. Maka jadikan takbir kemenangan yang Anda teriakkan, di mana Allah telah membinasakan musuh Anda, jadikan itu takbir kemenangan di dunia di bawah Panji al-Khilafah, Panji 
 لا إله إلا الله محمد رسول الله  dan juga jadikan sebagai takbir keuntungan di akhirat, dibawah naungan Allah SWT pada hari di mana tidak ada naungan kecuali naungan Allah sehingga Allah memandang Anda dengan pandangan kemenangan dan kemuliaan

قَالَ عَسَىٰ رَبُّكُمْ أَن يُهْلِكَ عَدُوَّكُمْ وَيَسْتَخْلِفَكُمْ فِي الْأَرْضِ فَيَنظُرَ كَيْفَ تَعْمَلُونَ

Ia berkata: “Mudah-mudahan Allah membinasakan musuhmu dan menjadikan kamu khalifah di bumi(Nya). Maka Allah akan melihat bagaimana perbuatanmu
(Surah al-A’raf [7]: 129)

22 Zulkaedah 1432 H

20 Oktober 2011
Hizbut Tahrir 




(Ikhsan)


.


11 Responses to "Allah telah Menghinakan Jenazah Diktator Libya Muammar Gaddafi"
aulia said...

siapa lah kita utk menghina Gadaffi.. kita sendiri akan di hitung juga satu hari nanti. Kita yg idup ni perlu lah mengurus si mati dgn sebaik2 nya.. Hanya ALLAH jua yg mengetahui segala nya ;)


November 10, 2011 at 12:55 AM
Arios said...

Bukannkah Islam mengajar kita menghormati pemimpin?...Apatah lagi sesama muslim?..serta hak sesama muslim salah satunya adalah menyempurnakan jenazah muslim serta mengiringinya?. Dan larangan kita membunuh sesama muslim dimana yang membunuh dan dibunuh juga akan dihumbankan ke dalam neraka kerana yang muslim membunuh dan dibunuh itu itu kedua2nya mempunyai niat untuk membunuh. Aku tidak setuju dengan kenyataan Allah menghinakan kematian beliau, tetapi aku bimbang kiranya rakyat libya telah menghinakan Islam di mata dunia atas kederhakaan rakyat terhadap pemimpinnya. Dan jelas sekali keingkaran yang rakyat libya lakukan termasuk tidak menuruti hak sesama muslim yang telah lama diseru oleh Nabi Muhammad S.A.W. Wallahua'lam


November 14, 2011 at 1:58 AM
pegeonsky said...

astagfirullahhalazim... adakah anda lebih hebat dr ALLAH terus menyatakan ALLAH menghina muhammar ini.. kasih ALLAH tiada tandingnya.. ALLAH mencipta aAdam a.s dengan penuh kasih sayang - imam al-ghazali.. wallahuaklam..


February 13, 2012 at 12:06 AM
fysal said...

sayangnya....semua ini direncanakan oleh puak zionis dan america untuk menggulingkan pemimpin yang mereka takuti dengan menggunakan rakyat negaranya untuk membunuhnya...


July 15, 2012 at 9:41 AM
az said...

Selagi masih muslim tak kira siapa dia, maka jenazahnya wajib disempurnakan. Bukan diperlakukan sebegini.


September 5, 2012 at 8:14 AM
villaboy Ahmad said...

blajarlah menyayang rakyat nescaya rakyat menyayangi pemimpin itulah sepatutynya


September 15, 2013 at 9:13 PM
abu Nawaz said...

Ternyata masih bnyak yg blm tau
siapa sebenarnya muammar gadafi.
dialah pemimpin islam sebenar.
penulis blog inipun dah kena hasutan permainan yahudi laknat.
"lihat kebajikan2 muammar gadafi kepada rakyatnya semasa menjadi pemimpin.
Jangan bodoh sangat jd orang islam.
Inilah permainan LakNAT YAHUDI.
YG MENGHASUT SEGELINTIR RAKYAT LIBYA UNTUK menghancurkan pemimpin mereka sendiri.
BUKALAH MATA DAN MINDA ANDA
WAHAI PENULIS BLOG INI.


May 20, 2014 at 7:56 AM
abu Nawaz said...

Sayankkan kebutaan mata hati awak


May 20, 2014 at 7:59 AM
Rahmat El Sukny said...

Libya sekarang hancur lebur tak karuan, beda dengan masa-masa Assyahid Kolonel Moammar Ghadaffy negara Libya makmur, air, listrik, berobat gratis, rumah gratis murah,,, hanya anda saja yang iri dengki dengan Ghadaffy, anda sama dengan Barack Obama, Netanyahu dan antek yahudi lainnya


February 8, 2015 at 7:53 AM
gunto mara said...

Satu orang saja membunuh orang muslim.dausa besar.+ memfitnah lagi.+minta bantuan kafir lagi??????disanalah.


July 4, 2016 at 11:29 AM
gunto mara said...

Satu orang saja membunuh orang muslim.dausa besar.+ memfitnah lagi.+minta bantuan kafir lagi??????disanalah.


July 4, 2016 at 11:31 AM

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Posting Terkini

Total Pageviews

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors