RSS

Mengapa Yahudi Tidak Suka Indonesia dan Malaysia Bersatu?


Indonesia tidak akan bertoleransi dengan tindakan negara-negara lain yang mengancam kedaulatan, termasuk soal sempadan. "Tidak ada kompromi soal kedaulatan," kata Jurucakap Presiden Julian Aldrin Pasha, Selasa (11/10/2011).

Hubungan Indonesia kembali panas. Setelah kian kali, dua negara serumpun-seakidah ini kembali kucar kacirkan soal nasionalisme yang sama sekali tidak diajar ulama-ulama Melayu terdahulu.

Masalahnya mudah, namun luar biasa bagi kaum nasionalis, iaitu permasalahan sempadan Camar Bulan di Sambas yang katakan telah dijajah Malaysia.

Kita perlu membuka mata bahawa konflik antara Malaysia dan Indonesia ini tidak terjadi dengan sendirinya. Ada unsur-unsur pencetus punca api yang menghasilkan asap besar. Persoalannya siapakah pemetik api itu? Umat ​​Muslim? Bukan, kerana kita hanya mangsa.

Pakar Melayu Prof. Dr. Dato 'Nik Anuar Nik Mahmud dari Institut Alam dan Tamadun Melayu, Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) yakin bahawa ada campur tangan pihak luar di balik permusuhan kedua-dua negara serumpun muslim ini.

Dalam catatan buku Thomas Raffles disebutkan, Barat harus memastikan bahawa alam Melayu ini lemah. Untuk melemahkan, Raffles mencadangkan dua buah strategi.

Pertama, pendatang-pendatang asing masuk ke Melayu supaya kawasan ini tidak menjadi kawasan Melayu, melainkan majmuk (dibawa orang-orang China dan India).

Kedua, pastikan bahawa raja-raja Melayu iaitu Semenanjung, Sumatera, Jawa dan sebagainya, tidak mengambil para ulama Arab menjadi penasihat mereka. Jadi, tujuan mereka memang untuk memisahkan Arab dengan Melayu.

Bersatunya antara Malaysia dan Indonesia membentuk Empayar Islam Melayu inilah yang sangat ditakuti oleh Zionisme.

Mereka sedar Melayu adalah potensi kuat dalam membangkitkan Islam dari tenggara Asia, maka itu laluan ini harus dicantas, apa jua caranya.

Dan pengalaman bangsa Indonesia yang kerap mudah diadu domba adalah kunci yang mereka pegang ketika zaman devide et impera.

Yang juga kita harus faham adalah Thomas Stamford Raffles sendiri seorang Freemason. Menurut Th Stevens dalam bukunya Tarekat Mason Tidak, Raffles pada tahun 1813 dilantik sebagai mason bebas di bantara "Virtutis et Artis Amici". "Virtus" merupakan suatu bantara sementara di ladang Pondok Gede di Bogor.

Ladang itu dimiliki Naib Suhu Agung Nicolaas Engelhard. Di situ Raffles dinaikkan pangkat menjadi ahli (gezel), dan hanya sebulan kemudian dinaikkan menjadi meester (suhu) di lodge "De Vriendschap" di Surabaya.

Raffles pula yang mendirikan Singapura moden yang kini menjadi pangkalan Israel di Asia Tenggara. Agen-agen zionis melalui Singapura adalah penghasut sebenarnya dalam mengeruhkan hubungan sesama muslim Melayu.

Kebanyakan koruptor Indonesia pun tinggal di Singapura selepas merompak wang hasil keringat anak-anak Indonesia dan rakyat jelata.

Singapura adalah sekutu zionis. Mereka tidak mahu menandatangani perjanjian extradisi dengan Indonesia semata-mata melindungi koruptor ini kerana mereka bawa banyak wang ke Singapura.

Untuk mengalihkan isu ini dari masyarakat Indonesia, mereka akan cuba cari isu supaya masyarakat Indonesia lebih tumpuan pada isu yang mereka cipta.

Maka diwujudkanlah isu sekarang, konfrontasi Malaysia-Indonesia. Melalui media sekular di negara ini, mereka terus berupaya agar rumpun Melayu bangga akan identiti negara-nya masing-masing.

Adanya inflitrasi Zionis di Malaysia juga bukan perkara baru. Tahun lalu bekas timbalan perdana menteri Malaysia yang juga tokoh pembangkang, Anwar Ibrahim, pernah mendedahkan fakta adanya kewujudan perisikan Zionis di markas polis persekutuan Malaysia.

Kala itu bersama-sama dengan Kumpulan Muslim, mereka menyatakan mempunyai dokumen yang menunjukkan kemungkinan adanya perisikan Zionis ke dalam strategi maklumat negara melalui syarikat kontraktor bernama "Asiasoft", yang melaksanakan projek pembangunan sistem komunikasi dan teknologi di markas besar polis persekutuan Malaysia.

Anwar Ibrahim menjelaskan bahawa syarikat "Asiasoft" berdaftar di Singapura tetapi beribu pejabat di negara penjajah Zionis Tel Aviv.

Menurut Anwar, kehadiran dua bekas pegawai tentera Zionis di syarikat yang bersangkutan, adalah pengetahuan pegawai polis senior Malaysia dan Menteri Dalam Negeri Malaysia sejak zaman Syed Hamid Albar.

Yakinlah, jika umat Islam Melayu tidak kembali ke ajaran Islam sejati dimana tidak ada ruang pada nasionalisme yang memberhalakan bangsa, benih permusuhan itu akan selalu muncul, walau kedua-dua negara itu makmur dan sama-sama beragama Islam.

Maka itu, bersatulah bangsa Melayu. Bersatulah atas Panji Islam yang akan membuka jalan tegaknya dienullah ini di tanah perjuangan kita, tanah Melayu Darussalam.

Diterjemah dari eramuslim.com
.


1 Responses to "Mengapa Yahudi Tidak Suka Indonesia dan Malaysia Bersatu?"
Roslan Alan said...

Terima kasih...

blog tuan juga telah dipautkan di blog ini...


October 16, 2011 at 11:22 AM

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors