RSS

Ramai Cemburu Kerana Kehebatan Ambiga



Dizaman persekolahan dulu saya pernah berpeluang mendengar hujah-hujah dari Lawyer David Marshall pada suatu perbicaraan diKuala Kangsar. Saya sangat kagum dengan cara David Marshall melawan kes yang beliau bela sehinggakan saya menanam cita-cita untuk menjadi seorang Peguam suatu hari nanti. 

Cita-cita itu masih subur dalam jiwa saya dan tidak mustahil suatu hari nanti saya merupakan seorang yang paling tua “called to the Bar“ kerana sekarangpun saya sudah 65.

Zaman sudah berubah dan saya lihat sudah ada Peguam lain yang lebih hebat. Beliau yang saya maksudkan ialah Dato` Ambiga Sreenevasan. Beliau pernah mengetuai Majlis Peguam dan yang terakhir beliau begitu sinonim dengan perkataan Bersih. Tidak kira Bersih 2.0 atau Bersih 3.0 bila disebut saja siapapun akan terbayangkan Ambiga.

Beliau kini sudah lebih popular daripada Artis. Dengan yang demikian ramailah yang hendak tumpang popularity dan mencari keuntungan daripadanya. Ada yang percaya berniaga Burger dihadapan rumah Ambiga akan dapat untong besar. Begitu juga jika ponggong kita mahu ditonton oleh ramai orang, pergilah pamerkan dihadapan rumah Ambiga.

Saya berharap Dato` Ambiga dapat terima semua itu sebagai satu compliment terhadap kehebatannya. Seperkara lagi, saya ni tidaklah sebijak Merdeka Centre atau lain-lain Penganalisa Politik tetapi saya yakin dan percaya didalam PRU ke 13 nanti Dato` Ambiga akan menang Kerusi Parlimen tidak kira dimana beliau bertanding.

Akhir kata, saya mahu melihat Dato` Ambiga terus dengan Agenda Bersih selagi perjalanan Pilihanraya masih belum telus dan adil. Perasaan cemburu terhadap kehebatan seseorang itu bermaksud Kagum dan Bangga. ~ Ahmad Zawawi


.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors