RSS

Skandal Seks Anggota Polis, Sanjeevan kini telah bergelar "DATUK"?



  
Hampir setahun masyarakat dihidangkan dengan drama senetron oleh PDRM dalam kes Skandal Seks yang melibatkan Pegawai Berpangkat Tinggi. Kes ini adalah hasil dakwaan dari Pengerusi NGO Benteras Jenayah, San jeevan.

Timbul persoalan apabila PDRM dilihat seperti ingin menutup kes yang mencemarkan nama baik PDRM terutama menimbulkan trauma kepada ahli keluarga polis yang berpangkat tinggi. Keluarga anggota yang berpangkat mula bertanya satu sama lain, siapakah yang dimaksudkan oleh Sanjeevan itu.

Masyarakat mula mendesak SPRM supaya masuk campur di dalam kes ini. Pelbagai NGO yang perihatin telah pun membuat aduan rasmi di balai polis agar kes dakwaan Sanjeevan ini disiasat dengan telus. Dalam masa yang sama, pihak NGO juga membuat aduan rasmi berhubung dakwaan Sanjeevan yang lain.

Antara dakwaan Sanjeevan yang lain adalah, mantan Ketua Polis mempunyai aset mewah di Singapura dan pembunuhan yang dikatakan dilakukan oleh anak mantan Ketua Polis Negara. Siapakah mantan tersebut?

Kenapa kes dakwaan yang begitu serius ini tidak mendapat perhatian PDRM?

Anihnya, apabila Sanjeevan yang membuat aduan berhubung sesuatu kes, begitu cepat tindak balas PDRM. Rujuk sahaja twitter PDRM yang memberi maklum balas kepada Sanjeevan secara langsung. Apa keistimewaan Sanjeevan kepada PDRM? Apakah kerana bukti bergambar tentang Skandal Seks tersebut masih di tangan beliau dan ada unsur ugutan?
 

Sanjeevan sanggup menipu masyarakat bahawa beliau hadir ke Balai Polis Kajang untuk memberi keterangan tentang dakwaan beliau tersebut, tetapi disangkal oleh pegawai penyiasat. Sanjeevan tidak pernah hadir.

 
Sanjeevan kini telah bergelar "Datuk"?  ~Malaysia Crime








Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors