RSS

Yahudi Bangsa Yang Hidup Merempat, Melarat Dan Terhina...



Di dunia lagi Allah SWT menurunkan azab buat mereka

Allah SWT sudah berjanji bahawa Dia akan menghantar kepada bangsa Yahudi itu kaum-kaum yang akan mengazab mereka sehingga hari Qiamat. Firman Allah SWT,

"Dan (ingatlah wahai Muhammad) ketika Tuhanmu memberitahu: Bahawa sesungguhnya Ia akan menghantarkan kepada kaum Yahudi itu, (terus menerus) hingga hari kiamat, kaum-kaum yang akan menimpakan mereka dengan azab sengsara yang seburuk-buruknya (disebabkan kejahatan dan kekufuran mereka). Sesungguhnya Tuhanmu amat cepat azab seksa-Nya, dan sesungguhnya Dia juga Maha Pengampun lagi Maha Mengasihani." (Al-A’raf : 167)

Justeru semenjak dulu, kini dan selama-lamanya orang Yahudi hidup merempat,tidak mempunyai tanah untuk dijadikan negara.

Satu ketika mereka pernah menumpang teduh di England, tetapi akhirnya dihalau oleh King Edward pada tahun 1290.

Kemudian mereka memulakan penghidupan baru di Peranchis, malangnya turut di nyah oleh King Philip pada tahun 1306.

Satu-satunya bangsa di dunia yang tidak memiliki tanah untuk dijadikan negara

Selepas itu mereka mencuba nasid di Hungary, namun mereka telah dibuang negara beramai-ramai pada tahun 1582.

Di Belgium, mereka dihalau keluar pada tahun 1370. Kerajaan Czechoslovakia pula menyingkir Yahudi pada tahun 1380.

Yahudi kemudian mengemis simpati dari negara Austria, namun Raja Bright ke-5 tidak memberi muka, baginda menghalau mereka dari negara itu pada tahun 1420.

Di Holland, mereka dihambat dari Outricht pada tahun 1444. Di Itali, mereka diusir dari Napoli dan Sardina pada tahun 1540.

Di Jerman, golongan Yahudi dihambat seperti binatang dari Bavaria pada tahun 1551. Kemudian telah berlaku penindasan secara berterusan ke atas mereka oleh masyarakat berfahaman Nazi. Beratus ribu Yahudi telah terkorban dalam keganasan itu.

Di Rusia pula, rakyat tempatan telah berkerjasama menghalau orang-orang Yahudi pada tahun 1510.

Pada 1919 Tentera Rusia menyembelih Yahudi beramai-ramai di Ukraine sepanjang tahun berkenaan. Lebih dari 100,000 Yahudi telah diragut nyawanya termasuk lelaki dan perempuan serta anak-anak mereka.

Jalanraya telah dibasahi dengan darah mereka. Tentera telah melakukan kekejaman di luar batasan pemikiran manusia di samping mencincang lumat anggota badan mereka.

Kasihan..., mereka benar-benar hidup merempat, bangsat dan terlaknat. Firman Allah SWT,

Orang-orang kafir Yahudi dari Bani Israel telah dilaknat (di dalam kitab Zabur dan Injil) melalui lidah Nabi Daud dan Nabi Isa ibni Maryam. Yang demikian itu disebabkan mereka ‘menderhaka’ dan ‘selalu menceroboh.” (al-Maidah :78)

Malangnya

63 tahun yang lalu, disebabkan kealpaan umat Islam, akhirnya Yahudi berjaya merampas Palestin lalu mengistiharkan sebuah negara HARAM di dunia ini.

Sungguh pun begitu Yahudi di Israil hari ini menerima azab dalam bentuk ketakutan yang teramat sangat. Mereka gerun dengan pejuang-pejuang HAMAS Palestin.

Mereka bimbang untuk keluar dari rumah tanpa sebab,gusar ancaman roket buatan mujahidin Palestin.

Mereka amat khuatir diserang oleh pemburu syahid yang meletupkan bom di khalayak awam.

Ya, Israil tidak akan aman, penduduknya tidak tidur lena..., negara haram itu akan terus di gugat oleh para pemburu syahid.

Selamat Memperingati Israk Wal Mikraj daripada saya.

Takbir ! Allahu Akbar !


(Ikhsan)


P/S ~ Malangnya dalam sibuk kita mengutuk keganasan yang dilakukan regim Zionis, regim Najib tampa segan silu sanggup bersekongkol dengan Yahudi dengan melantik mereka menjadi penasihat regim demi memullihkan imeg yang kian tercalar dengan membayar upah sebanyak RM 77 juta setahun.!!!


*** Artikel Berkaitan ~  Holocaust or Hollow Cause?


.


1 Responses to "Yahudi Bangsa Yang Hidup Merempat, Melarat Dan Terhina..."
Bona Panggabean said...

Oh, ya? sepertinya semua alasan anda tidak ada dasarnya. hanya kefanatikan semata..


December 30, 2012 at 5:27 PM

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors