RSS

DBKL Restu Poster Fitnah Di Tampal Sekitar Bandaraya KL?


Mentaliti penyokong umno ni sama dengan bapak ayam yang tampal iklan MASSAGE kat tiang tu!


PAS Wilayah Persekutuan melahirkan kekesalanterhadap segelintir pihak yang suka mengambil sikap ‘membaling batu sembunyi tangan’ dengan menampal poster-poster serta menggantung kain rentang berunsur fitnah yang memburukkan pemimpin Pakatan Rakyat dengan pelbagai tuduhan tidak berasas beberapa hari kebelakangan ini.

Sejak kebelakangan ini, bandaraya Kuala Lumpur seolah-olah dihujani dengan pelbagai poster serta sepanduk fitnah yang menuduh PAS dan pemimpin Pakatan Rakyat sebagai menyokong kezaliman Zionis Israel. Bagi PAS WP, tindakan ini merupakan suatu sikap yang tidak sihat kerana boleh mewujudkan kegelisahan dan kemarahan rakyat. Ia juga boleh mencetuskan pertelingkahan yang lebih buruk di dalam masyarakat. Lebih dari itu, tiada pihak dicatatkan sebagai penerbit sepanduk terbabit, menunjukkan tidak ada pihak yang berani bertanggungjawab dalam sebaran fitnah ini.

Antara poster2 fitnah terhadap PR yang ditampal pada tiang monorail disekitar Jalan TAR

PAS WP kecewa kerana budaya memfitnah menjadi suatu amalan sesetengah pihak dalam masyarakat. Demi kepentingan politik sempit mereka, mereka ini sanggup melemparkan fitnah meskipun mengetahui fakta yang dikemukakan tidak benar sama sekali.

PAS WP juga kesal kerana Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) lambat bertindak dalam memastikan poster dan sepanduk ini diturunkan. Seolah-olah usaha yang dilakukan oleh pihak tidak bertanggungjawab ini dibiarkan berleluasa supaya semua rakyat boleh membacanya. Sepatutnya poster dan sepanduk seperti ini tidak boleh dibiarkan lama di kawasan bandaraya ini. Ia adalah sampah yang menyemakkan bandaraya dan perlu dibuang segera kerana mencemarkan pemandangan. 

PAS WP juga meminta PDRM supaya mengesan dan menjejak individu tidak bertanggungjawab menampal atau menggantung sepanduk-sepanduk ini. PAS WP membayangkan jika poster dan sepanduk yang sama ditampal atau digantung oleh penyokong PAS dan Pakatan Rakyat di sekitar ibu negara ini, sudah pasti tidak sampai sehari, kesemua sepanduk ini akan diturunkan oleh pihak berkuasa tempatan manakala pelakunya diambil tindakan keras.

Akhirnya, PAS WP menasihati pihak tertentu supaya bersikap berani dalam menghadapi isu ini. Jika mereka merasakan mereka di pihak yang benar, mereka mesti berani berhadapan dan mengemukakan hujah secara jelas supaya rakyat boleh menilai satu persatu. Jangan perbodohkan rakyat di Wilayah Persekutuan dengan tindakan penakut seperti ini kerana rakyat semakin cerdik dan celik maklumat, mereka tahu apa yang benar dan salah.

MOHAMAD SUHAIMI BIN ABDUL AZIZ
Ketua Penerangan
PAS Wilayah Persekutuan


.


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog List 1

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors