RSS

Drone Terbaru Untuk Mengebom Afghanistan Mampu Terbang Selama 10 Hari Di Udara



Pesawat Drone yang mampu mengebom Afghanistan dan Pakistan tidak lama lagi akan mempunyai jenis terkini, yang boleh berada di udara selama empat hari di ketinggian 65.000 kaki tanpa mendarat.

Drone jenis baru ini diberi nama Eye Phantom, yang dibuat oleh Boeing Phantom Works bahagian rahsia. Bahan bakarnya menggunakan hidrogen dan direka bentuk untuk melaksanakan misi pengintipan dan pengawasan dari ketinggian.


Selain itu, Boeing juga sedang mengembangkan jenis pesawat tanpa pemandu yang lebih besar dan mampu berada di udara selama 10 hari, jenis ini akan diberi nama "Ray Phantom". Jenis ini adalah pesawat tanpa pemandu untuk pertempuran dan akan melakukan penerbangan perdananya pada bulan April.

Teknologi pesawat tanpa pemandu saat ini terus dikembangkan oleh Phantom Works disaat pertempuran udara antara pesawat tanpa pemandu semakin lebih dekat.

Darryl Davis, presiden Boeing Phantom Works menyatakan "Phantom Eye adalah yang pertama dari jenis pesawat tanpa pemandu yang boleh membuka pasaran yang baru dalam misi pengumpulan data dan komunikasi".

 






.


There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Posting Terkini

Total Pageviews

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors