RSS

Derhaka Pada Raja : - Siapa Sebenarnya?


Mendulang paku serpih mengata orang dia yang lebih...siapa yang penderhaka sebenar? sampai bila mereka nak jadi manusia begitu syok sendiri ni? tak habis-habis dengan shuhaimi 1000x...sedangkan diri sendiri tidak dicerminkan pantulannya..bolo punya olang..macam tukah manusia bermaruah? macam tu kah melayu bermaruah? macam tu kah umat bermaruah? 

Ingat ni zaman tok kadok 70 an, 80 an, 90 an ka? dulu lain hangpa nak kencing rakyat dengan media utusan hangpa, media TV hangpa. kali ni rakyat dah celik. dalam internet pelbagai berita yang telah di gam oleh hangpa pun boleh diteliti oleh rakyat. kenapa takut dengan blogger-blogger PR? kenapa sanggup nak upah pakar hack untuk menyerang blog-blog PR. ingat rakyat monyetkah!! 

Kalau nak tahu siapa penderhaka sebenar..meh tengok video di atas...kita bandingkan...
Kurang ajar pertama bolehlah disifatkan sebagai "Derhaka" kepada instistusi Raja-Raja Melayu. masih ingat? bila Dato' Seri Ir Nizar mohon "Sembah Derhaka" pada Tuanku Sultan Perak, beruk-beruk UMNO menjerit-jerit dan melompat-lompat dari pokok ke pokok mengkhabarkan bahawa "Nizar Derhaka pada Sultan".

Nak salahkan UMNO memang tak berapa boleh sebab dalam dunia beruk, tak ada sistem beraja. 
 
"Memalatkan Perjanjian" yang telah dipersetujui dengan Pemangku Raja tidaklah diklasifikasikan sebagai "Menderhaka kepada Sultan" sebab yang memalatkan perjanjian tersebut ialah UMNO. UMNO ialah Parti Beruk dan Beruk tidak ada Raja. Rajah Brooke bukan Raja Beruk.

Kalau Pakatan Rakyat buat apa yang UMNO buat pada Pemangku Raja Kelantan semalam, dah tentu semboyan "Derhaka" akan dimainkan sampai angin sangkakala bertiup.


AzrinGoblok 


0 Responses to "Derhaka Pada Raja : - Siapa Sebenarnya?"

Post a Comment

There was an error in this gadget
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Posting Terkini

Total Pageviews

Return to top of page Copyright © 2010 | Flash News Converted into Blogger Template by HackTutors